Ви знаходитесь тут: ВСТУПНИКАМ > Інформація для батьків > 10 ПРИЧИН
10 ПРИЧИН
щоб дитина навчалась в музичній школі
• Незважаючи на те, що дитина фальшиво співає пісні улюбленого співака, і слуху в неї немає;
• незважаючи на те, що фортепіано нікуди поставити і бабуся не може водити дитину «на музику»;
• незважаючи на те, що дитина взагалі немає часу, бо - англійська, німецька, секція з плавання та інше ...
Є вагомі причини, щоб усе це подолати і навчатися музиці.
І ці причини повинні знати сучасні батьки:
1. Грати - це слідувати традиції.
Музиці вчили всіх аристократів європейських держав. Музикувати - це лоск, блиск і шик, апофеоз світських манер. Дюк Еллінгтон почав грати на роялі тому, що навколо музики хлопця завжди збираються дівчата. Ну а навколо дівчини? Увага, батьки наречених!
2. Музичні заняття виховують волю і дисципліну: займатися на інструменті треба постійно, регулярно і без перерв. Взимку і влітку, в будні і свята. Майже з тим же завзяттям, з яким чемпіони тренуються в спортзалі і на ковзанці. Але, на відміну від героїв спорту, граючи на роялі, не можна зламати ні шию, ні ногу, ні навіть руку.
Увага, строгі батьки!
Музика - це виховання характеру без ризику травми: як добре, що таке можливо!
3. Займаючись музикою, дитина розвиває математичні здібності. Вона просторово мислить, потрапляючи на потрібні клавіші, маніпулює абстрактними звуковими фігурами, запам'ятовуючи нотний текст, і знає, що в музичній п'єсі, як в математичному доведенні: ні відняти, ні додати! Не випадково Альберт Ейнштейн грав на скрипці, а професори фізики і математики Оксфорда складають 70% членів університетського музичного клубу.
Увага, далекоглядні батьки майбутніх математиків та інженерів! Музикувати приємніше, ніж розв'язувати складні завдання з-під репетиторської палиці.
4. Музика і мова - близнюки-брати.
Вони народилися один за одним: спочатку старший - музика, потім молодший - словесна мова, і в нашому мозку вони продовжують жити поруч. Фрази і речення, коми і крапки, питання і вигуки є і в музиці, і в мові. Ті, хто грає і співає, краще говорять і пишуть, легше запам'ятовують іноземні слова, швидше засвоюють граматику. Меломани-літератори Григорій Сковорода і Леся Українка, Стендаль та Іван Тургенєв, Борис Пастернак і Лев Толстой, Жан-Жак Руссо і Ромен Роллан, кожен з яких знав не одну іноземну мову, рекомендують всім майбутнім поліглотам музику.
Увага, мудрі батьки майбутніх журналістів і перекладачів! Спочатку було Слово, але ще раніше був Звук.
5. Музика структурна та ієрархічна: великі твори розкладаються на менші частини, які в свою чергу діляться на невеликі теми і фрагменти, що складаються з дрібних фраз і мотивів. Стихійне розуміння музичної ієрархії полегшує розуміння комп'ютера.
Увага, прагматичні батьки майбутніх IT-інженерів, системних адміністраторів і програмістів!
Музика веде прямо до вершин комп'ютерних наук; не випадково фірма Microsoft вважає за найкращих співробітників з музичною освітою.
6. Музичні заняття розвивають навички спілкування або, як їх сьогодні називають, комунікативні навички. За роки навчання дитина-музикант познайомиться з галантним і дружнім Моцартом, йоржистим і атлетичним Прокоф'євим, філософічним Бахом й іншими дуже різними музичними персонами. Музикуючи, їй доведеться в них перевтілитися і донести до публіки їх характер, манеру відчувати. Тепер залишається один крок до таланту менеджера. Адже для нього чи не головне - розуміти людей і, користуючись своїм розумінням, управляти ними.
Увага, амбітні батьки майбутніх засновників бізнес-імперій!
Музика веде від серця до серця, і найбільш грізна зброя топ-менеджера - посмішка «хорошого хлопця», яка обеззброює.
7. Музиканти сердечні і одночасно мужні.
Як стверджують психологи, музиканти-чоловіки чуттєві, як дами, а музиканти-жінки стійкі і тверді духом, як чоловіки. Музика пом'якшує характер, але, щоб в ній досягти успіху, треба бути мужнім.
Увага, прозорливі батьки, які очікують допомоги і підтримки в старості! Діти, які займалися музикою, співчутливі і одночасно терплячі, і тому частіше готові подати своїм старим батькам ту саму «склянку води».
8. Заняття музикою привчають «включатися по команді».
Музиканти менше бояться страшного слова deadline - термін здачі роботи. У музичній школі не можна перенести на завтра або на тиждень вперед техничний залік чи класний концерт. Стан артиста на сцені привчає до максимальної готовності, і дитина з таким досвідом не завалить серйозний іспит, співбесіду при прийомі на роботу і відповідальну доповідь.
Увага, неспокійні батьки!
Музичні заняття в дитинстві - це максимальна витримка і артистизм на все життя.
9. Музичні заняття виховують маленьких «цезарів», які вміють робити багато справ відразу. Музика допомагає орієнтуватися в декількох одночасних процесах: музикант, який читає з листа, відразу робить кілька справ: пам'ятає про минуле, дивиться в майбутнє і контролює теперішнє. Музика тече в своєму темпі, і той, хто читає з листа не може перерватися, відпочити та перевести дух. Так само і авіадиспетчер, оператор компьютерного набору або біржовий брокер стежить за декількома екранами і одночасно слухає і передає інформацію з кількох телефонів. Музика привчає мислити і жити в декількох напрямках.
Увага, перевантажені і втомлені батьки! Дитині-музиканту буде легше, ніж Вам, бігти по кількох життєвих доріжках і всюди приходити першим.
10. І, нарешті, музика - найкращий шлях до життєвого успіху.
Чому? Дивитись пункти 1-9. Не дивно, що музичним минулим відзначені багато знаменитостей: Агата Крісті своє перше оповідання написала про те, чому їй важко грати на фортепіано на сцені; Кондоліза Райс, навпаки, найбільше любить грати на публіці у своїй сліпучій концертній сукні, а Білл Клінтон упевнений, що без саксофона ніколи не став би президентом.
Подивіться на успішних людей в будь-якій галузі, запитайте, чи не займалися вони в дитинстві музикою, хоча б навіть і недовго, хоча б навіть і без особливого завзяття? Звичайно, займалися. І у вас є 10 причин наслідувати їхній приклад.
Д.К.Кірнарська,
професор, доктор мистецтвознавства,
доктор психологічних наук.